החזרי מס בגין הפקדות לקופות גמל

קופת גמל נחשבת לאחד מהאפיקים המומלצים ביותר לחיסכון ארוך טווח: הכספים בקופה מושקעים בהשקעות בטוחות יחסית וצוברים ריבית. המדינה מעודדת להשקיע בקופות גמל אשר בדרך כלל מיועדת לתקופת הפנסיה ועל כן מזכה את בעליה בהטבות מס הכנסה – שכירים ועצמאיים כאחד.

ישנם אפיקים נוספים המזכים את המשקיעים בהטבות מס בניהם ביטוח מנהלים, קרן פנסיה, קרן השתלמות וביטוח חיים.

מעסיקים רבים מפרישים עבור עובדיהם תשלומים לקופות ובמקרים אלו בדרך כלל הזיכוי מתבצע באופן אוטומטי אך כאשר ההפרשה נעשית באופן עצמאי יש להגיש בקשה להחזר מס הכנסה אצל פקיד השומה.

הטבות מס הכנסה למפקידים לקופות הגמל השונות

ההפקדה לקופות מקטינות את סכום המס אשר אנו משלמים בפועל. ככלל, כל הכנסה מחוייבת במס והמס מחושב לפי סך הכנסות הברוטו, אך כאשר אדם מפריש לאחד מאפיקי ההשקעה אשר הוזכרו לעיל, המס, אשר בדרך כלל נלקח ממשכורת הברוטו, מחושב מהכנסות הברוטו תוך הפחתת ההפקדה. כלומר, מנכים את ההפרשה מהברוטו וכך ניתן לשלם פחות מס על המשכורת והרווחים. בנוסף לכך, ניתן פטור חלקי ממס הכנסה למושכים את הסכומים הנמצאים בקופת הגמל בגיל הפרישה.

עבור הפקדות באפיקים אלו זכאי גם המפריש להחזר מס בשיעור של עד 35%, החזרים אלו מגיעים בדרך כלל לעובדים המפרישים באופן עצמאי ולשם קבלת ההחזר יש צורך להגיש בקשה במס הכנסה.

גובה הטבת המס נקבע תוך התחשבות בקריטריונים כמו: גיל החוסך, סכום ההפקדות, ייעוד ההפקדה, גובה המס השולי ועוד.

שכיר המפריש כספים לטובת ביטוח חיים עבורו או עבור בת זוגתו או עבור אחד מהוריו או עבור אחד מילדיו יזכה להטבות אלו גם עבור הפרשותיו לבני משפחתו. בנוסף, בישראל על פי החוק, כל אדם הלוקח משכנתא מחוייב בהפרשות לביטוח חיים, על הפרשות אלו מגיע לו החזר מס גם כן.

על מנת לקבל את הזיכויים והניכויים יש להגיש בקשה בפני פקיד השומה ביחד עם טפסי 106 ממקומות העבודה בשנים הרלוונטיות ואישור על ההפרשות לקופות בשנים המדוברות.

רצוי לפנות לשם כך ליועץ מס מומחה היכול לכוון ולעזור על מנת להגיע לתקרת הניכויים והזיכויים להם אתה זכאי.

מחשבון בדיקת החזר מס מהירה לשנים 2018-23

אנו שמחים לבשר לך כי קיימים 0% סיכוי להחזר מס.
רוצה לדעת בכמה כסף מדובר? השאר פרטים ונחזור בהקדם.

    עודכן בתאריך: 20 בספטמבר 2023