החזרי מס לשכירים בסיום לימודי תואר או מקצוע

מאז שנת 2005, בוגרי תארים או לימודים מקצועיים במוסדות לימוד מוכרים זכאים לנקודות זיכוי מס החל משנה לאחר מועד זכאותם לתעודה. את נקודות הזיכוי ביכולתם לקבל באמצעות מילוי טופס 119, או על ידי הגשת בקשה לקבלת החזרי מס לשכירים בסיום לימודים.

לא כולם מודעים לזכות זו, וחבל, מכיוון ששוויה של נקודת זיכוי הוא ₪2,820 בשנה. הבשורה הטובה היא שניתן להגיש בקשה להחזרי מס לעד 6 שנים אחורה, ועל כן בוגרי תארים ולימודים מקצועיים שסיימו את לימודיהם במהלך השנים האחרונות, יכולים לקבל החזרים בשווי אלפי שקלים, אליהם יתווספו ריביות והצמדה.

החזרי מס בסיום לימודים לתואר ראשון

על פי תיקון 156 לפקודת מס הכנסה, בוגרי תואר ראשון שסיימו החל משנת 2007 ועד לשנת 2013 את לימודיהם, זכאים לנקודת זכות אחת, משנה לאחר קבלת הזכאות לתואר ולמשך 3 שנים. במידה ובוגרי התואר לא תבעו את נקודת הזכות המגיעה להם על פי חוק, ביכולתם לבקש החזרי מס לשנים אלו.

מי שסיים החל משנת 2014 את לימודיו זכאי לנקודת זכות למשך שנה אחת, אותה יוכל לממש בשנת המס בה סיים את הלימודים, או בזו שמתחילה אחריה.

על מנת לקבל החזרי מס, על בוגר התואר לעבוד ולשלם מיסים בשנות הזכאות. לשם כך, יהא עליו להצטייד באישור הזכאות לתואר, למלא טופס 119, ולהגיש את החומר בעזרת היועצים של כספית למס הכנסה.

גם בוגרים שסיימו את לימודיהם לתואר ראשון בין השנים 2005-2008 עשויים להיות זכאים להחזרי מס. בשנים אלו ניתנה לבוגרי תואר ראשון חצי נקודת זיכוי מס למשך עד 3 שנים. מכיוון שעד סוף 2014 ניתן לבקש החזרי מס לשנת 2008, הזכאים לחצי נקודת הזכות יוכלו לקבל החזרי מס בעבורה, אם לא הגישו טופס 119 בשנים אלו במקום עבודתם.

על פי תיקון 189 של מס הכנסה, בוגרי תואר ראשון במקצועות המחייבים התמחות כדוגמת עריכת דין וראיית חשבון, יכולים החל ממרץ 2012, לבחור בין האפשרות לקבל את נקודת הזיכוי בתקופת ההתמחות, במידה וזו מתחילה בשנה שלאחר סיום התואר הראשון, או לדחותה לשנה שלאחר סיום ההתמחות. מכיוון שבתקופת ההתמחות המשכורת נמוכה ולעיתים אף אינה מחויבת במס הכנסה, דחיית הזיכוי תאפשר לסטודנטים אלו להנות ממנו לכשיתחילו להשתכר כיאות.

החזרי מס בסיום לימודים לתארים מתקדמים

בוגרי תואר שני בין 2005-2007 זכאים לחצי נקודת זיכוי למשך שנתיים מתום שנת הזכאות. משמעות הדבר היא שבוגרי תואר שסיימו בשנת 2005 ואילך ולא תבעו את זכותם לנקודות זיכוי, יכולים להגיש כיום בקשה להחזרי מס ולקבלם.

הלומדים במסלול ישיר לדוקטורט, זכאים אף הם להטבות מס. בשנה שלאחר סיום התואר הראשון, הם זכאים לנקודת זיכוי מס למשך 3 שנים, גם אם טרם סיימו את הגשת הדוקטורט שלהם. לאחר הגשתו וקבלת הזכאות לתואר שלישי, הם זכאים להטבת מס נוספת, שתחל בשנה העוקבת למשך שנתיים, של חצי נקודת זכות.

מחשבון בדיקת החזר מס מהירה לשנים 2018-23

אנו שמחים לבשר לך כי קיימים 0% סיכוי להחזר מס.
רוצה לדעת בכמה כסף מדובר? השאר פרטים ונחזור בהקדם.

    החזרי מס בסיום לימודי רפואה או רפואת שיניים

    בוגרי תואר שלישי בלימודי רפואה ורפואת שיניים, זכאים אף הם לנקודות זכות על פי פקודת מס הכנסה. אלו מביניהם שסיימו לפני שנת 2007, זכאים החל מהשנה שלאחר סיום לימודיהם, לחצי נקודת זכות למשך 5 שנים. לעומתם, אלו שסיימו בשנת 2007 ואילך, זכאים לנקודת זיכוי שלמה למשך 3 שנים מסיום התואר, ובסיומם לחצי נקודת זיכוי למשך שנתיים נוספות.

    החזרי מס בסיום לימודי הנדסאים

    בעלי תעודת הנדסאי, שסיימו את לימודיהם בין 2005-2007, והיקף שעות הלימוד שלהם היה זהה ל-1,700 שעות לימוד אקדמאיות, זכאים לחצי נקודת זיכוי למשך שנתיים, מהשנה שלאחר סיום לימודיהם. המסיימים משנת 2007 ואילך, היו זכאים לחצי נק' זיכוי לתקופה של 3 שנים.

    החזרי מס בגין לימודי השתלמות

    לימודי השתלמות בתחומו המקצועי של שכיר, שנועדו לשמור על הרמה המקצועית שלו או לשפרה, מוכרות לצורך החזר מס. הוצאות אלו מוכרות לצורך ניכוי מס, והן יכולות להגרע ממשכורותו לצורך הפחתת המס משכר עבודה. באם העובד לא ממש את זכותו לניכוי הוצאות אלו ממשכורתו, הוא יכול להגיש עבורן בקשה להחזר מס עד 6 שנים אחורה.

    עודכן בתאריך: 20 בספטמבר 2023